Jedinou příčinou prosezelé sedačky jsou chybějící nebo popraskané gumičky (obr.1), roztrhaný látkový pruh a rozpadlá molitanová výplň. Tvrdá sedačka je příliš vycpaná nebo je velké množství pružných členů – gumiček. Malý návod jak sedačky znovu obnovit je zde. Ještě malé upozornění než začnete. Pro vyšší postavy doporučujeme sedačku měkčí. To proto, aby se osa očí nedostala příliš vysoko za sloupek nad sklem. Menší mohou mít sedačku tvrdší.

 

 

 

Obr.1 

 

 

Obr.2

 

Pokud je vlastní čalounění nepoškozené nebo jen málo a je opravitelné běžným zašitím nebo scelením je oprava finančně nenáročná. 1. Odstrojte vše co je na kovové kostře, tak aby zůstala holá. 2. Pokud je čalounění použitelné, tak jej vyperte v pračce. 3. Opravte lak na kovových částech kostry, které jsou vidět. (obr.2) . 4. Nainstalujte nová středová plátna, která si předem zakupte s novými nebo použitelnými gumičkami. Samozřejmě si je můžete ušít. Lze použit kvalitnější materiály, např.: zbytky třívrstvého plátna. (obr.3,4 a 5).

 

 

 

Obr.3

 

 

Obr.4

 

5. Záda jsou z drátového rastru. Vše vracejte jak bylo. Vyvarujete se nepříjemností. Vše má nějaký smysl. Pokud třeba otočíte dráty nebo zapojíte háčky pružných oček odspodu proti molitanu, tak se vám velmi brzy prodře. Takže postupujte uvážlivě. V případě, že máte hotovy kostry s gumičkami a plátny, je nutné nakoupit a připravit molitany. Staré molitany použijete jako šablony pro nové. Koupíte si tři tabule 2x1 metr o síle 2cm. Originál je z 1,5 cm, ale dvojka ještě jde. Silnější určitě ne. Jiné materiály jsem nezkoušel. Viděl jsem někde použitou gumožíni místo molitanu a nějaké gumové a plastové popruhy místo gumiček. Strašné.

 

 

 

Obr.5

 

 

  Obr.6

 

6. Vystříhejte molitany dle šablon. (obr.6) 7. Nalepte je (obr.8)Chemoprenem, Alkaprenem či podobným lepidlem. Kde lepit je jasně vidět na starých molitanech a plátnech. 8. Nelepte na více místech. Molitan musí jezdit a pohybovat se. Když ho přilepíte všude, začne se trhat. 9. Natáhněte staré vyprané zašité čalounění nebo čalounění nové.( obr.7) Opatrně šponujte. Dotáhněte do ocelových drátů, které jsou prostrčeny krajem čalounění a pak zastrčené do převrtaných dírek v rámech. 10. Zbývá pouze došponování konců (cancourů) čalounění ocelovými sponkami tam, kde jste je rozebrali. Lze použít sponky pro přidělávání drátěného plotu k nosným drátům. Na ty jsou i specielní kleště, které lze pro tvorbu jedné sady sedaček nahradit kleštěmi kombinovanými. Sponku si do nich usadit a dobře zmáčknout. Pak pravděpodobně potřebujete čtyři ruce. Uvidíte, že ze staré sedačky lze udělat sedačka jak nová. Nová sada čalounění pro jedno auto ( potahové hadry) se pohybuje kolem 7 tis.kč a dělá se v mnoha originálních vzorech.

 

 

 

Obr.7

 

 

  Obr.8

 

 

Věřte nebo ne, ale výsledky jsou výborné.

 

Důležitou součástí komfortu je samozřejmě naklápění sedačky řidiče, pokud je jím vozidlo

Vybaveno a samozřejmě jednoduchý a snadný posuv vpřed a vzad.

 

04.2011 Čalouník

 

Máte-li zájem o konkrétní téma k 2CV, napište. Rád ho zpracuji.