Články
V květnu 1968 ohlásil Citroën zcela nový víceúčelový lehký čtyřsedadlový vůz Méhari, určený pro použití v terénu. Jako základ pro jeho vývoj posloužil osvědčený Citroën 2CV. Méhari měl však zcela odlišnou otevřenou karosérii vyrobenou z plastů s odnímatelnou střechou připevněnou na trubkovém rámu. Naopak shodný s 2CV6 byl plochý dvouválec o obsahu 602ccm pod kapotou.
Po velkých přípravách vyrazily z Pardubic dvě kachny na světový sraz do Salbris již v sobotu 23.7. s tím, že „na západ cesta dlouhá“ a máme dovolenou. Dvě auta pro pět lidí – tak akorát. Cestou jsme minuli SInsheim a směřovali do Mulhouse – do muzea bratří Schumpfů a ráje Bugatek. Tam jsme procourali celé odpoledne a jen se kochali tím, co se prohánělo po silnicích v dobách, kdy se neřešilo „katování kostů“, emise, jednotné platformy a pod. Tři v muzeu Royaly nemají chybu, dřevěné přípravky na výrobu blatníků na Esderse nám ukázaly, jak se pracovalo bez 3D.
Je pátek 31. 7. 2009 a my vyrážíme Tatrou 57b a 75 cabrio z Muzea veteránů z Dolní Rožínky do Mostu na Celosvětový sraz „kachen“, tedy Citroënů 2CV a jejich derivátů. V ČR byl tento již 18. mezinárodní sraz poprvé. První se konal ve Finsku již v roce 1975 a od té doby probíhá každý druhý rok v jiné zemi – v roce 2011 bude ve Francii, další ročník v roce 2013 pak bude hostit Španělsko, o čemž rozhodlo losování právě u nás na Hipodromu v Mostě.